Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mobbing na pracovištích intenzivní péče
Samcová, Olga ; Mellanová, Alena (vedoucí práce) ; Hladíková, Lenka (oponent)
Úkolem práce je přiblížit problematiku, zvanou mobbing. Cílem je především zjistit, do jaké míry je šikana rozšířená na pracovištích intenzivní péče v jižních Čechách, zejména v Prachaticích a Strakonicích. Zjistit kolik procent zdravotníků se již s šikanou setkalo na odděleních intenzivní péče. Informace jsme získávali formou dotazníků. Dotazníky jsou anonymní a obsahují 23 otázek uzavřených i otevřených. V teoretické části se zabývám současným stavem, pojmy jako je mobbing, bossing, příčinami šikany, charakteristikou aktérů a šikanou ve zdravotnictví v Čechách. Na závěr uvádím prevenci a odolnost mobbingu a bossingu. V praktické části se zaměřuji na stanovení hypotéz a vyhodnocení cílů diplomové práce. Předpokládám, že se šikana objevuje v malé míře na pracovištích intenzivní péče. Dále se domnívám, že na pracovištích se setkávají s šikanou většinou ženy. V této části se zmiňuji o metodice výzkumu, charakteristice souboru a výsledky výzkumu. Na závěr se vracím k výsledkům výzkumné práce a zahajuji diskusi. Klíčová slova: mobbing, šikana, bossing, konflikt, násilí, vztahy na pracovišti, týrání, zaměstnání, agresivita
Dvě tváře ZOO - vnímání zoologických zahrad z pohledu jejich příznivců a odpůrců
Tempírová, Lenka ; Trnka, Radek (vedoucí práce) ; Šusta, František (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce jsou zoologické zahrady a jejich role v moderní společnosti. Důraz je v tomto ohledu kladen na zhodnocení jejich významu v ochraně druhového bohatství přírody a zejména pak ve vzdělávání a osvětě veřejnosti. Abych však mohla tyto role lépe posuzovat, zajímaly mne postoje a názory na zoologické zahrady nejen z pohledu jejich příznivců, nýbrž jsem chtěla poznat i hlediska opačné strany, tedy odpůrců zoologických zahrad. V jejich případě mi šlo též o postihnutí toho, zda je projevovaný nesouhlas zapříčiněn spíše emotivně (důraz na etiku a práva zvířat), nebo zda vzniká na základě reálných nedostatků (například nevhodných podmínek chovu). V teoretické části práce jsem se proto zabývala jak přínosem zoologických zahrad v mnoha různých ohledech, tak i jejich stinnými stránkami, na něž z velké většiny upozorňují právě odpůrci. Abych však mohla své úsudky podložit též empiricky, provedla jsem vlastní dotazníkový výzkum, který jsem následně doplnila o kvalitativní rozhovory s vybranými jedinci. Mým záměrem však nebyl jen klasický výzkum veřejného mínění o zoologických zahradách, nýbrž i odhalení rozdílů v názorech a osobních charakteristikách jejich příznivců a odpůrců. Rovněž jsem chtěla zjistit, jaké aspekty zoologických zahrad lidé nejvíce oceňují a jaká jsou naopak...
Znalosti žáků II. stupně vybraných ZŠ v oblasti týrání dětí
Dalíková, Martina ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit znalosti žáků II. stupně základních škol v oblasti týrání dětí. Šetření bylo provedeno formou dotazníkového šetření, které proběhlo na dvou vybraných základních školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá především fyzickým a psychickým týráním dětí. Dále definuje fyzický trest a popisuje hranici mezi fyzickým trestem a fyzickým týráním. Práce se také zabývá rizikovými faktory pro vznik týrání ze strany rodičů, dětí a prostředí. Poskytuje informace o chování obětí týrání a následcích týrání. Uvedeny jsou právní normy vztahující se k týrání dětí a vybrané organizace zabývající se problematikou týraného dítěte. Praktická část se zabývá ověřením znalostí žáků na vybraných základních školách. Výsledky dotazníkového šetření jsou zpracovány ve formě grafů a tabulek. Ze získaných dat je možno vyvodit, že existují značné rozdíly ve znalostech žáků 6. tříd a 9. tříd. Porovnání výsledků šetření u žáků 7. tříd, 8. tříd a 9. tříd ukazuje, že jejich znalosti v oblasti týrání dětí jsou téměř totožné. Analýza výsledků šetření taktéž ukazuje, že ve znalostech dívek a chlapců v oblasti týrání dětí existuje pouze minimální rozdíl. V závěru práce se autorka na základě získaných dat pokusí vyvodit doporučení pro praxi a navrhne...
Týrání svěřené osoby a trestná činnost s tím související
Trlica, Tomáš ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Vanduchová, Marie (oponent)
Týrání svěřené osoby je jeden z pro společnost nejškodlivějších trestných činů, avšak odbornou literaturou je poněkud zanedbáván například v porovnání s trestným činem týrání osoby žijící ve společném obydlí, tedy domácím násilím. I tak se věnuje určitá pozornost alespoň té části této problematiky týkající se především dětských obětí tohoto trestného činu. Trestná činnost páchaná na osobách, jež se nedokáží o sebe samy postarat a jsou tak odkázány na péči jiné osoby, která jim následně ubližuje, je jev společensky velice škodlivý až likvidační. Tento trestný čin je zvláštní jak z hlediska vlastností pachatele, tak i z hlediska vlastností poškozeného, který je obětí tohoto trestného činu. Nejpodstatnější zvláštností je to, že předmětem útoku je osoba, jež je v péči jiného, tedy osoba bezbranná, neschopná se o sebe řádně postarat. Na to navazuje další zvláštnost tohoto trestného činu, kterou je vztah pachatele k poškozenému. Tento má být poškozenému nápomocen při vyřizování záležitostí každodenního života a být mu tak oporou. Namísto toho využívá této závislosti, bezbrannosti a totální odkázanosti poškozeného na jeho osobu a týrá ho. Je smutnou pravdou, že nejčastěji se tohoto trestného činu dopouštějí rodinní příslušníci poškozeného, tedy osoby poškozenému nejbližší, jež mu mají být oporou nejen při...
Dvě tváře ZOO - vnímání zoologických zahrad z pohledu jejich příznivců a odpůrců
Tempírová, Lenka ; Trnka, Radek (vedoucí práce) ; Šusta, František (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce jsou zoologické zahrady a jejich role v moderní společnosti. Důraz je v tomto ohledu kladen na zhodnocení jejich významu v ochraně druhového bohatství přírody a zejména pak ve vzdělávání a osvětě veřejnosti. Abych však mohla tyto role lépe posuzovat, zajímaly mne postoje a názory na zoologické zahrady nejen z pohledu jejich příznivců, nýbrž jsem chtěla poznat i hlediska opačné strany, tedy odpůrců zoologických zahrad. V jejich případě mi šlo též o postihnutí toho, zda je projevovaný nesouhlas zapříčiněn spíše emotivně (důraz na etiku a práva zvířat), nebo zda vzniká na základě reálných nedostatků (například nevhodných podmínek chovu). V teoretické části práce jsem se proto zabývala jak přínosem zoologických zahrad v mnoha různých ohledech, tak i jejich stinnými stránkami, na něž z velké většiny upozorňují právě odpůrci. Abych však mohla své úsudky podložit též empiricky, provedla jsem vlastní dotazníkový výzkum, který jsem následně doplnila o kvalitativní rozhovory s vybranými jedinci. Mým záměrem však nebyl jen klasický výzkum veřejného mínění o zoologických zahradách, nýbrž i odhalení rozdílů v názorech a osobních charakteristikách jejich příznivců a odpůrců. Rovněž jsem chtěla zjistit, jaké aspekty zoologických zahrad lidé nejvíce oceňují a jaká jsou naopak...
Dětské centrum Jihočeského kraje, o.p.s. v systému péče o týrané, zneužívané a zanedbávané děti
PÁNÍKOVÁ, Martina
Má bakalářská práce se zabývá dětmi se syndromem CAN. Následkem špatné rodičovské péče děti musely být umístěny do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Mým cílem je vyzdvihnout roli Dětského centra Jihočeského kraje jako subjektu v péči o ohrožené dítě. V teoretické části se zabývám rodinami, které mají problémy s výchovou a péčí o své děti. Popisuji, co je syndrom zanedbaného, týraného a zneužívaného dítěte. Poté nastiňuji proces, díky kterému se traumatizované dítě dostane do zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Poukazuji, co to ZDVOP je a k čemu pomáhá. Do praktické části jsem vybrala tři rodiny se zanedbávanými a týranými dětmi, které byly umístěny do Dětského centra. Popisuji, jakými složitými podmínkami si nezletilé děti musely projít a jakou pomoc jim zařízení nabídlo.
Mobbing na pracovištích intenzivní péče
Samcová, Olga ; Mellanová, Alena (vedoucí práce) ; Hladíková, Lenka (oponent)
Úkolem práce je přiblížit problematiku, zvanou mobbing. Cílem je především zjistit, do jaké míry je šikana rozšířená na pracovištích intenzivní péče v jižních Čechách, zejména v Prachaticích a Strakonicích. Zjistit kolik procent zdravotníků se již s šikanou setkalo na odděleních intenzivní péče. Informace jsme získávali formou dotazníků. Dotazníky jsou anonymní a obsahují 23 otázek uzavřených i otevřených. V teoretické části se zabývám současným stavem, pojmy jako je mobbing, bossing, příčinami šikany, charakteristikou aktérů a šikanou ve zdravotnictví v Čechách. Na závěr uvádím prevenci a odolnost mobbingu a bossingu. V praktické části se zaměřuji na stanovení hypotéz a vyhodnocení cílů diplomové práce. Předpokládám, že se šikana objevuje v malé míře na pracovištích intenzivní péče. Dále se domnívám, že na pracovištích se setkávají s šikanou většinou ženy. V této části se zmiňuji o metodice výzkumu, charakteristice souboru a výsledky výzkumu. Na závěr se vracím k výsledkům výzkumné práce a zahajuji diskusi. Klíčová slova: mobbing, šikana, bossing, konflikt, násilí, vztahy na pracovišti, týrání, zaměstnání, agresivita
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO RODIČE V OBLASTI NÁSILÍ NA DĚTECH
AUBRECHTOVÁ, Kateřina
Násilí na dětech, zejména pak fyzické týrání, zneužívání a zanedbávání dětí, je téma, na které je v poslední době upozorňováno stále častěji mediálními kauzami. Je smutné, že se i přes velké množství hlášených případů skrývá mnoho dalších za zdmi domácností. Fyzické týrání, zneužívání a zanedbávání je velice závažné a zároveň zajímavé téma, o které jsem se začala zajímat již na střední škole. To je důvod, proč jsem si toto téma zvolila pro vypracování své závěrečné bakalářské práce. Teoretická část byla zaměřena na rodinu, dítě a jejich postavení ve společnosti. V práci nalezneme popsané druhy týrání, zneužívání a zanedbávání. Dále se z textu dozvídáme jaká je charakteristika, následky, oběti a pachatelé z každého druhu týrání. Cílem této práce je nalézt v problematice násilí na dětech oblasti, kde doposud rodiče nemají dostatek informací. Výzkumnou metodou bylo písemné dotazníkové šetření. Dotazníky byly rozdány rodičům dětí, navštěvujících 1. {--} 4. ročník Základní školy v Sázavce a Základní školy v Habrech. V práci byly stanoveny tři hypotézy. První hypotéza říká, že informovanost rodičů souvisí s věkem. Tato hypotéza se nepotvrdila. Druhá hypotéza říká, že informovanost rodičů souvisí se vzděláním. Tato hypotéza se rovněž nepotvrdila. Poslední třetí hypotéza říká, že rodič, který je informován, by měl znát jeden příklad ze čtyř základních druhů násilí. Podle získaných výsledků se tato hypotéza potvrdila. Dle odpovědí má 87 % rodičů informace o fyzickém týrání, 86 % o psychickém týrání, 74 % o sexuálním zneužívání a zanedbávání zná 33 % rodičů. Na základě zjištěných výsledků bude možné vytvořit vzdělávací program pro rodiče v oblasti násilí na dětech.
Pachatel domácího násilí
ŠTĚPKOVÁ, Miloslava
Práce se zabývá problematikou domácího násilí, se zaměřením na osbobu pachatele. Nastiňuje rizikové faktory, které napomáhají vzniku násilí a představuje základní charakteristiky pachatelů dle odborné literatury. Praktická část práce nabízí možné východisko situace a předkládá návrh projektu na zřízení intervenčního centra pro pachatele.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.